/****** Font Awesome ******/ /****** Collapsing Nested Menu Items | Code by Elegant Themes ******/

Vinyasa Slow

Det finns fortfarande möjlighet att prova på denna kurs, länk till bokning hittar du nedan.

Söndagar kl. 10.15-11.30

Kursstart period 1: 27 januari

Kursavslut period 1: 31 mars

Totalt: 9 lektioner återstår

Pris: 1600 kr

Kursstart period 2: 7 april

Kursavslut period 2: 16 juni

Totalt: 9 lektioner

Observera att kursen har uppehåll på påskdagen den 21 april och på söndag vid Kristi himmelsfärdshelg den 2 juni.

Pris period 2: 1600 kr

Anmäl dig till hela terminen och få 300 kr i rabatt!

Pris för hel termin: 2900 kr för resterande 18 tillfällen

Det går bra att dela upp betalningen på två tillfällen (vid köp av period) eller fyra tillfällen (vid köp av hel termin).

Boka och betala kursen här

Boka och betala prova på-lektion här

Vinyasa Slow

Kanske gillar du tanken på yoga men har inte kommit iväg ännu? Då är Vinyasa Slow ett bra alternativ för att komma in i grunderna i Vinyasa Yoga. Det är inte fysiskt tungt och utmanande så vi bygger sakta upp vår kännedom om yogapositionerna och hur de påverkar kroppen.

Eller också har du yogat ett tag och vill komplettera med en kurs där vi håller ett lägre tempo? När vi stannar längre i positionerna och gör mjukare övergångar kan vi känna in hur kroppen påverkas och hur andetaget följer med oss in i rörelserna. Vi kommer ur vanan att ständigt vara på väg till nästa händelse och uppskattar flödet i sig. Att hitta en stabil position och utforska våra rörelsemönster ger en härlig känsla av närvaro i kroppen . Den vanliga pressen på att ständigt förbättra våra positioner lägger vi åt sidan för ett tag.

Vinyasa Slow passar extra bra för dig som är nybörjare och vill lära dig grunderna i Vinyasa Yoga. Det passar också dig som vill yoga i en lugn takt för att känna in kroppen mer eller för att ta hand om eventuella krämpor. Vi bygger sakta vidare på våra grunder så att vi får till ett omväxlande flöde. Vi gör inga regelrätta andningsövningar utan övar vårt andningsmedvetande i början av varje lektionstillfälle.

Planering vårterminen 2019, totalt 19 tillfällen

Period 1 Söndag den 27 januari till och med söndag den 31 mars ( 10 tillfällen) 

Period 2 Söndag den 7 april till och med söndag den 16 juni (9 tillfällen, uppehåll på påskdagen den 21 april och på söndagen i Kristi himmelsfärdshelgen den 2 juni)

Nya och gamla kunder betalar samma pris. Den tidigare rabatten för tidiga bokningar och nya kunder är borttagen, istället har ordinarie pris sänkts med 8%

Anna Sellborn
Yogan är för mig ett sätt att hitta lugnet och närvaron i kroppen och sinnet. Den yogaform jag verkligen fallit för är Therapeutic Mindful Hatha Yoga, som jag utbildade mig till lärare i 2014. Det jag fastnade för med Therapeutic Mindful Hatha Yoga var främst förhållningssättet till yogan, att det är ett redskap för oss på vår väg genom livet. Vi använder yogan för att komma in i kroppen och inte tvärtom.

Therapeutic Mindful Hatha Yoga kan utövas i sin grundform, det gör vi på tisdagsklassen. Då får vi tid att gå mer in på detaljer, vilket är ett sätt att öka närvaron i kroppen. Therapeutic Mindful Hatha Yoga kan också utgöra grunden för en mjuk, flödande yoga, där positionerna återkommer flera gånger. Det gör vi på söndagsklassen i Vinyasa Slow. Vinyasa slow är en lugn och lätt variant av vinyasa yoga (flödesyoga) som är lämplig för nybörjare.

Torsdagsklassen i Chakra Yoga, där vi arbetar på djupet med ett eller två chakran i taget, är lite annorlunda, även om hela kroppen alltid är med. Där varieras övningarna utifrån vilket chakra som är i fokus. Chakrayoga kan låta lite udda, men det är fortfarande fråga om en lugn, fysisk yoga.

Nytt för år 2019 är att jag valt att undervisa i Fokusyoga nacke och axlar. Det är meningen att denna klass ska fungera som en rörelsepaus för de som upplever spänningar i nacke och axlar. Min första vidareutbildning handlade om nacke och axlar. Jag tycker själv att yogan fungerar som en viktig motvikt till arbete vid tangentbord. Fokusyoga nacke och axlar är helt enkelt ett sätt att ta hand om sig, med lite yogaövningar och lite övningar för att minska stress, som ofta påverkar partiet nacke och axlar. Denna yoga är på nybörjarnivå.

Jag går regelbundet på kurser för att upprätthålla och förbättra min yogaundervisning. Min senaste vidareutbildning är en kurs i Chakra Yoga, som jag gick under hösten 2017 till sommaren 2018. Det jag gillar med Chakra Yoga är att det ger oss ytterligare en dimension på yogan samtidigt som vi utövar de klassiska positionerna.

Ibland blir undervisningen lite teknisk i sin karaktär, inte för att positionerna ska se perfekta ut, utan för att det ger oss möjlighet att känna in detaljer och på så sätt få ytterligare hjälp att vara i vår kropp. Det som kan se enkelt ut kan vara väldigt välgörande om vi känner in kroppens alla delar på djupet. Jag spelar ingen musik under mina pass. Varje pass avslutas med en guidad avslappning, där du ligger på golvet och känner igenom kroppen. Detta gör vi dels för att musklerna och lederna ska slappna av, dels för att det ger oss en känsla av närvaro utan aktivitet, det blir alltså ett sätt att öva förkroppsligad närvaro.

”Anna är fantastisk på att se alla! Bra på att förklara på många olika sätt så att alla har möjlighet att tillgodogöra sig informationen. Passen känns oerhört genomtänkta.”

 

Nya och gamla kunder betalar samma pris. Den tidigare rabatten för tidiga bokningar och nya kunder är borttagen, istället har ordinarie pris sänkts med 8%