/****** Font Awesome ******/ /****** Collapsing Nested Menu Items | Code by Elegant Themes ******/

Vinyasa Yoga

Torsdagar kl. 17.30-19.00

Prova på: 30 augusti kl 17.30 (100 kr)

Kursstart : 6 september

Kursavslut: 20 december

Totalt: 16 lektioner

Pris: 2790 kr t.o.m 2 veckor före kursstart (ord. pris: 3100 kr) dvs 2790 kr fram till och med 23 augusti. (Vid bokning och betalning senast 2 veckor före kursstart ges 10% rabatt på ordinarie kurspris.) Du som är ny till Mindful Yoga har rätt till 10% rabatt även efter ovan angivna datum, och efter att terminen startat. Läs mer om ny kund HÄR.

Boka och betala prova på-lektion här

Boka och betala din kurs här

Vinyasa yoga är en yogaform där vi använder hela kroppen. De klassiska positionerna från hathayogan ligger till grund för ett rytmiskt flöde i takt med vår andning.

Det viktiga för oss är att vara i kroppen och känna in vad som händer i de olika övningarna. I stående positioner hittar vi vår grund, styrka och stabilitet. När vi balanserar finner vi vårt center och jämvikten i kroppen. Liggande på mage stärker vi bland annat ryggen och arbetar med vår hållningsmuskulatur. De olika övningarna varvas i ett lugnt flöde som kan ge ökad kroppskontakt och medvetenhet.

Ibland stannar vi till, känner efter och går igenom tekniken. Detta fördjupar vår känsla av närvaro och ger oss en grund för att gå vidare i vår yogapraktik.

Du utforskar din andning i början av passet med lugna övningar i andningsmedvetande. Under passets aktiva del kan du observera andningen och låta den vara ditt ankare, utan att du pressar andningen in i ett speciellt mönster.

En stel kropp kan mjukna och vakna till liv, en kropp med oro kan hitta lugn och stabilitet. När stressen från vardagen får släppa greppet om kroppen kan vi stärka de delar som behöver mer stabilitet.

Passet avslutas med en stunds avslappning liggande på rygg där vi verkligen landar, så att din yogastund kan vara ett avbrott i vardagen där du kan fylla på med livskraft.

Vinyasa Yoga är inte lämpligt för dig som återhämtar dig från en allvarlig skada eller sjukdom, men kan vara mycket välgörande om du har ett stillasittande jobb och kontorskrämpor.

Anna Sellborn

Yogan är för mig ett sätt att hitta lugnet och närvaron i kroppen och sinnet. Den yogaform jag verkligen fallit för är Therapeutic Mindful Hatha Yoga, som jag utbildade mig till lärare i 2014. Det jag fastnade för med Therapeutic Mindful Hatha Yoga var främst förhållningssättet till yogan, att det är ett redskap för oss på vår väg genom livet. Vi använder yogan för att komma in i kroppen och inte tvärtom. Therapeutic Mindful Hatha Yoga kan utövas i sin grundform, det gör vi på tisdagsklassen. Den kan också utgöra grunden för en mjuk, flödande yoga, där positionerna återkommer flera gånger. Det gör vi på torsdagsklassen i Vinyasa Yoga och på söndagsklassen i Vinyasa Slow. Torsdagsklassen i Vinyasa Yoga har också innehåll av Chakra Yoga, där vi arbetar på djupet med ett eller två chakran i taget, även om hela kroppen alltid är med. Vinyasa Slow är en lugnare och lättare variant av flödesyoga som är lämplig för nybörjare.

Jag är medlem i den brittiska organisationen Yoga Alliance United Kingdom och får därför använda titeln Registered Yoga Teacher YAUK. Det innebär att jag gått en utbildning och blivit certifierad enligt vissa uppsatta krav för att tillhandahålla så välgörande yoga jag kan. Det innebär också att jag regelbundet går kurser för att upprätthålla och förbättra min yogaundervisning. Min senaste vidareutbildning är en kurs i Chakra Yoga, som jag gick under hösten 2017 till sommaren 2018. Det jag gillar med Chakra Yoga är att det ger oss ytterligare en dimension på yogan samtidigt som vi utövar de klassiska positionerna. Ibland blir undervisningen lite teknisk i sin karaktär, inte för att positionerna ska se perfekta ut, utan för att det ger oss möjlighet att känna in detaljer och på så sätt få ytterligare hjälp att vara i vår kropp. Det som kan se enkelt ut kan vara väldigt välgörande om vi känner in kroppens alla delar på djupet. Jag spelar ingen musik under mina pass.

”Anna är fantastisk på att se alla! Bra på att förklara på många olika sätt så att alla har möjlighet att tillgodogöra sig informationen. Passen känns oerhört genomtänkta.”

Prova på: 30 augusti  kl. 17.30 (100 kr)
Kursstart:  6 september
Kursavslut: 20 december

Totalt: 16 lektioner

Pris: 2.790 kr t.o.m. 2 veckor innan kursstart (ord. pris: 3100 kr)

Vid bokning och betalning senast 2 veckor innan kursstart ges 10% rabatt på ordinarie kurspris. 

Boka och betala din kurs här.

Ny kund? Du kan prova på till rabatterat pris även efter att terminen startat, samt få 10% rabatt på kursavgiften. Läs mer här.